Šiemet, ypač metų pradžioje, įspūdingais pardavimų rezultatais sužibėjusi naujų automobilių rinka vis dar išlaiko savo pagreitį. Lietuviai, užuot investavę į seną transporto priemonę, renkasi naują, iš gamintojų atstovų salonų, o ją dažniausiai įsigyja lizingo būdu. Šiuolaikiškų transporto priemonių pardavimo atstovai akcentuoja, kad pagrindinės priežastys, skatinančios investuoti į naują automobilį, yra šios – saugumas, eliminuotos sąnaudos neplanuotam remontui, ekonomiškumas, sąlyginai nedidelės pirminės investicijos.
„Šiemet naujų automobilių įsigijimo tendencijos tikrai džiugina. Jos aiškiai kalba ne tik apie augančią lietuvių finansinę galią, bet ir pasikeitusį požiūrį į automobilius. Kai šių metų gegužę šalia automagistralės „Via Baltica“, 9-ojo Forto g. 47, atidarėme jau antrąjį Kaune „Autofortas Motors“ automobilių autosaloną, negalvojome, kad per pusę metų įgyvendinsime visų metų pardavimų planą. Šiuo metu tai yra naujausias ir moderniausias „Hyundai“ autosalonas Lietuvoje. Jame eksponuojama apie 20 naujų automobilių modelių, ne tik – „Hyundai“, bet ir „Suzuki“, „Isuzu“, „Ssangyong“. Čia yra galimybė išbandyti automobilius, atliekant banduomuosius važiavimus“, – pasakoja „Autofortas Motors“ direktorius Andrius Čiuprinskas.
Naujų automobilių rinkos ekspertai įsitikinę, kad technologiškai pažangūs automobiliai leidžia sutaupyti – netikėtai neatsiranda didelių išlaidų senos transporto priemonės remontui, o ir pirminės investicijos perkant lizingu nėra gąsdinančios. Tokiai filosofijai pritaria ne tik fiziniai asmenys, bet ir verslo atstovai.
„Nors mūsų maisto tiekimo sektoriuje veikiantis verslas dar jaunas, svarstydami, kokias transporto priemones pirkti, neturėjome nė mažiausios dvejonės dėl naujų automobilių įsigijimo. Mums svarbus mūsų darbuotojų saugumas kelyje, taip pat nenorime mokėti didelių sumų remontui ir taip išleisti reikšmingą dalį verslo generuojamų pajamų. Neseniai lizingo būdu įsigijome penkis naujus, ekonomiškus ir manevringus „Hyundai i20“ modelius, kuriais važinėja mūsų įmonės vadybininkai“, – pasakoja „Karšta šalta“ direktorius Gustas Staniukaitis.
Paklaustas, kiek kainavo toks pirkinys, jaunas verslininkas skaičiuoja, jog vienai transporto priemonei teko išleisti per 11 tūkst. Eur. „Kas mėnesį lizingo įmokos sudaro apie 150 Eur, o išankstinis apmokėjimas nesiekė nė 2 tūkst. eurų“, – dėsto G. Staniukaitis.
„SIA UniCredit Leasing Lietuvos filialo skaitmeninių pardavimų atstovas Simonas Fokas patvirtina, kad per pirmus devynis šių metų mėnesius naujų automobilių lizingo būdu nupirkta apie 18 % daugiau nei pernai. Apie ¾ naujų automobilių Lietuvoje įsigyja verslo klientai ir tik ¼ fiziniai asmenys, tad daugiausiai naujų automobilių rinkos augimą šiemet skatino aktyvesnės įmonių investicijos į automobilių parko plėtrą bei atnaujinimą. „Pirkėjai, rinkdamiesi automobilį, atkreipia dėmesį ne vien tik į jo techninius parametrus, bet vis dažniau skaičiuoja ir vertina būsimas remonto, eksploatacijos sąnaudas bei automobilio likutinę vertę lizingo pabaigoje – tai leidžia jiems objektyviai palyginti išlaidas automobiliui ir apsispręsti: pirkti naują ar naudotą transporto priemonę. Vidutinis lizingo laikotarpis 4 – 5 metai, o naujiems automobiliams pirkti dažniausiai skolinamasi 20 – 25 tūkst. Eur“, – naujų automobilių įsigijimo tendencijas apžvelgia S. Fokas.
UAB „Autofortas motors“ „Hyundai“, „Suzuki“, „Isuzu“, „Ssangyong“ automobilių pardavimų vadybininkas Ernestas Antčakas pasakoja, kad kelerių metų tendencijos rodo, jog pirkėjai tampa vis labiau informuoti apie automobilius dar prieš atvykdami į saloną. „Pastebime, kad pastarieji yra linkę pirkti padidinto pravažumo automobilius – miesto SUV – būtent dėl to šio segmento automobilių yra parduodama daugiausiai. Pasirinkimuose dominuoja didesni arba mažesni miesto visureigiai, išskirčiau „Hyundai Tucson“ ir „Hyundai i20 Active“ modelius. Jų parduodame daugiausiai, o tokių transporto priemonių kainos dažniausiai svyruoja nuo 14 iki 37 tūkst. eurų“, – analizuoja E. Antčakas.
Prie spartesnių įsigijimų prisideda ir operatyvios lizingo procedūros. „Lizingo procesas privatiems klientams yra greitas ir paprastas – užpildžius paraišką, sprendimas dėl finansavimo priimamas per keliasdešimt minučių. Pagal Lietuvos banko reikalavimus vertiname individualiai besikreipiančio ar šeimos pajamas bei turimus įsipareigojimus, tad lizingo paraišką turi pasirašyti abu sutuoktiniai. Sprendimas gali užtrukti kiek ilgiau, jei pajamos yra gaunamos ne kaip darbo užmokestis, o pagal verslo liudijimą arba iš individualios veiklos. Abiems šalims sutikus su sąlygomis, pasirašoma lizingo sutartis ir laukiama, kol automobilis bus paruoštas registracijai. Verslo klientams lizingo procesas įprastai trunka nuo vienos iki dviejų darbo dienų, priklausomai nuo perkamų automobilių skaičiaus“, – aiškina S. Fokas.
Automobilių gamintojų atstovai patikina, kad klientai tampa vis labiau reiklūs, tad prie jų poreikių turi derintis ir gamintojas. „Pavyzdžiui, „Hyundai“ automobilių gamintojas pirkėjui suteikia penkerių metų garantiją be ridos apribojimo. Pastaruosius 2 – 3 metus „Hyundai“ labai daug investuoja į naujų modelių bei naujo dizaino kūrimą ir teigia, jog 2021 metais norėtų tapti didžiausiu Azijos automobilių gamintoju. Daugelis klientų pastebi bei vertina gerą kainos, kokybės ir sumontuotos įrangos santykį“, – pasakoja E. Antčakas.
Kitąmet koncernas „Hyundai“ numato šešių naujų modelių atsiradimą savo gamoje. Korporacija yra užsibrėžusi tikslą iki 2021 metų tapti Azijos prekės ženklu numeris vienas Europoje. Nuo jų neatsilieka ir lietuviai. Naujasis „Autofortas Motors“ autosalonas, 9-ojo Forto g. 47, įrengtas pagal aukščiausius europinius „Hyundai“ reikalavimus. Jame galima apžiūrėti naujausius automobilių modelius ir sužinoti daugiau informacijos apie kiekvieną iš jų.
„Šiuo metu pirmaujame pagal „Hyundai“ detalių pardavimus Baltijos šalyse. Galime drąsiai tvirtinti, kad lietuviai vis labiau vertina ne tik komfortą, kokybę, bet ir saugumą bei galimybę sutaupyti ilgalaikėje perspektyvoje“, – apibendrina A. Čiuprinskas.